سیمکار(سیستم مقالات کار آفرینی)
سیمکار(سیستم مقالات کار آفرینی)

سیمکار(سیستم مقالات کار آفرینی)

Simkar

بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی

بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی

هدف از این پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات241
حجم1268 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو   می باشد. تا بدین وسیله سازمان مذکور با استقرار مدیریت دانش و از مجرای کارآفرینی سازمانی، مزیت رقابتی خود را ارتقا بخشد. در چند سال اخیر به واسطه محدودیت های پدید آمده، کمبودهایی در صنعت خودرو شکل گرفته و اعتبار خودروسازان را نزد مشتریان مخدوش کرده است برای جبران این کمبودها انجام امور اصلاحی برای افزایش کیفیت و جلب رضایت مشتری آغاز شده است. با توجه به مزیت رقابتی که هر دو  موضوع برای سازمان ها ایجاد می کنند باعث شد که تحقیق حاضر به بررسی تاثیر این دو مقوله در شرکت ایران خودرو که نیاز به تحول و نوآوری در محصولات و سازمان و همچنین رقابت در بازار بین الملل دارد بپردازد.

 

 

 


 بنابراین با توجه به اهمیت مدیریت دانش و کارآفرینی مساله اصلی این تحقیق این است که تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو چگونه تاثیر می گذارد؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1-    مقدمه      2
1-2-    بیان مساله تحقیق   4
1-3-    اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق   5    
1-4-    هدفهای تحقیق  7   
1-5-    چارچوب نظری تحقیق  7    
1-6-    مدل تحقیق    12        
1-7-    سوالات یا فرضیه های تحقیق   13   
1-8-    روش تحقیق  13    
1-8-1-    جامعه آماری و حجم آن   13     
1-8-2-    برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری  13
1-9-    روش گردآوری اطلاعات   14    
1-10-    روش تجزیه و تحلیل اطلاعات   14   
1-11-    متغییرها و واژه های کلیدی   14   

   


فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول:مدیریت دانش
2-1- مقدمه 18                                                          
2-1-1- تاریخچه مدیریت دانش 20
2-1-2- دانش: تعاریف و دسته بندی ها 22
2-2-2-1- تعریف دانش 23
2-2-2-2- دسته بندی دانش 23
2-1-3- انواع دانش 25
2-1-3-1- تقسیم بندی ارسطو 25
2-1-3-2- دانش ضمنی و دانش صریح 25
2-1-3-3- دانش شخصی و دانش سازمانی 26
2-1-3-4- انواع دانش بر مبنای کارکرد 27
2-1-3-5- تقسیم بندی مک لوپ  28
2-1-3-6- دانش رسمی و دانش سازمانی 29
2-1-4- تعریف مدیریت دانش  30 
2-1-4-1- دلایل اهمیت به کارگیری مدیریت دانش 33  
2-1-4-2- عوامل اصلی موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه محققین 36
2-5-1- استراتژی های مدیریت دانش 37 
2-1-6- چرخه مدیریت دانش 38 
2-1-6-1- چرخه مدیریت دانش مک الوری 39 
2-1-6-2- چرخه مدیریت دانش بیوکویتز و ویلیامز 40 
2-1-6-3- چرخه مدیریت دانش یکپارچه داکلر 41 
2-1-7- راهبردهای مدیریت دانش  42
2-1-7-1- راهبردهای ساختاری 42
2-1-7-2- راهبردهای فرهنگی 43
2-1-7-3- راهبردهای فناوری 45 
2-1-8- مدل های مدیریت دانش 46
2-1-8-1- مدل عمومی دانش 46 
2-1-8-2- مدل سوناسی و سوری 47
2-1-8-3- مدل بک من 48 
2-1-8-4- مدل پایه های ساختمان دانش  48
2-1-8-5- مدل مک الروی  51 
2-1-8-6- مدل پیتر گوشتاک  52
2-1-8-7- مدل استیو هالس 53 
2-1-8-8- مدل شش بعدی مدیریت دانش 55 
2-1-8-9- مدل کلی سختار نظام های مدیریت دانش 56
2-1-8-10- مدل کافرا 57
2-1-8-11- مدل نوناکا و تاکه اوچی 58 
2-1-8-12- مدل هیستینگ 61
2-1-8-13- مدل مدیریت دانش میلتون 61
2-1-8-14- الگوی بوکویتز و ویلیامز 64 
2-1-8-15- مدل بویست 65
2-1-8-16- مدل مدیریت دانش بنیادی در سازمان 66
2-1-8-17- مدل ادل و گریسون 68
2-1-8-18- مدل هفت سی  71


بخش دوم:کارآفرینی سازمانی
2-2- کارآفرینی سازمانی 72
2-2-1- مفهوم و تعاریف کارآفرینی 72
2-2-2- تاریخچه کارآفرینی 74
2-2-3- تعریف کارآفرین 75
2-2-3-1- صفات و ویژگی های کارآفرینان 76
2-2-4- انواع کارآفرینی 79
2-2-4-1- کارآفرینی فردی 80
2-2-4-2- کارآفرینی درون سازمانی 80
2-2-4-3- کارآفرینی سازمانی 80
2-2-4-4- کارآفرینی شرکتی 81 
2-2-4-5- کارآفرینی اداری 82                        
2-2-4-6- کارآفرینی از راه دور 82
2-2-4-7- کارآفرینی فرصت گرایانه 82 
2-2-4-8- کارآفرینی اطلاعاتی 83 
2-2-4-9- کارآفرینی دولتی 83 
2-2-4-10- کارآفرینی اکتسابی 83 
2-2-5- تعریف کارآفرینی سازمانی 83
2-2-5-1- ویژگی های کارآفرینان سازمانی 86
2-2-5-2- عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی 88  
2-2-5-2-1- عوامل زمینه ای موثر بر کارآفرینی سازمانی  89
2-2-5-2-2- عوامل ساختاری موثر بر رفتار کارآفرینی سازمانی 89
2-2-5-3- ویژگی های سازمان های کارآفرین 91
2-2-5-3-1- ابعاد ساختاری 91
2-2-5-3-2- ابعاد محتوایی 94
2-2-5-4-  موانع و محدودیت های کارآفرینی در سازمان 95

2-2-6- الگوهای کارآفرینی در سازمان 96

2-2-6-1- الگوی کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن 96
2-2-6-2- مدل ترغیب کارافرینی کوراتکو و هاجتس 97 
2-2-6-3- مدل کارآفرینی سازمانی فرای 99
2-2-6-4- مدل4E 100
2-2-6-5- مدل کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ 101 
2-2-6-6- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکارانش 107
2-2-6-7- مدل کارآفرینی اکهس و نک 109 
2-2-6-8- مدل کارآفرینی سازمانی تامپسون 110


بخش سوم:2-3- ارتباط مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی 112 


بخش چهارم:2-4- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور  113
2-4-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور  113
2-4-2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور  116 
بخش پنجم:
2-5- معرفی قلمرو تحقیق  119 

 

 

فصل سوم: روش شناسی پژوهش
مقدمه126
3-1- نوع و روش پژوهش 126
3-2- جامعه آماری مورد بررسی  127
3-2-1- جامعه آماری127
3-2-2- نمونه آماری 127
3-2-3- واحد تحلیل 128
3-3- شیوه و روش نمونه گیری 128
3-4- روش و ابزار گردآوری اطلاعات 128
-4-1- ساختار پرسش نامه مدیریت دانش 129
3-4-2- ساختار پرسش نامه کارافرینی سازمانی 130
3-5- روایی و پایایی پژوهش 131
3-5-1- روایی پرسش نامه 131
3-5-2- پایایی پرسش نامه 131
3-6- روش های جمع آوری اطلاعات 132
3-7- روش های آماری 133
فصل4: یافته های تحقیق
4-1- مقدمه 135
4-2-  تحلیل های آمار توصیفی اطلاعات جمعیت شناختی 135
4-2-1- جنسیت  135
4-2-2- سن  136 
4-2-3- وضعیت تاهل  138 
4-2-4- مدرک تحصیلی  138 
4-2-5- رشته تحصیلی 139
4-2-6- سابقه خدمت  141
4-3- شاخص های توصیفی متغییرهای پژوهش 142
4-3-1- مدیریت دانش و مولفه های آن  142
4-3-2- کارآفرینی سازمانی و مولفه های آن  143
4-4- آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها  144 
4-4-1- بررسی فرض نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف  144 
4-4-2- تحلیل رگرسیون ابعاد مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی  151

 

 

 

فصل5: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه 153
5-2- نتایج پژوهش 153
5-2-1- بحث در رابطه با نتایج به دست آمده از پیشینه پژوهش 153
5-2-2- بحث در رابطه با نتایج بدست آمده از تحلیل توصیفی 154
5-2-3- بحث در رابطه با نتایج به دست آمده از فرضیه های پژوهش 155
5-2-3-1- نتایج استنباطی پژوهش 155
5-3- پیشنهادات 157
5-3-1- پیشنهادات کاربردی  157
5-3-2- پیشنهادها برای فرضیات فرعی پژوهش 148
5-3-3- پیشنهادات پژوهشی 150 
5-4- محدودیت های پژوهش 151

 

 


منابع و ماخذ
پیوست1: پرسش نامه

 

 

 

فهرست شکل ها
شکل(1-1) مدل تحقیق 12 
شکل(2-1) انواع دانش 28 
شکل(2-2) فرایندهای اصلی در چرخه مدیریت دانش 39
شکل(2-3) چرخه مدیریت دانش بوکویتز و ویلیامز 40
شکل(2-4) چرخه مدیریت دانش یکپارچه 41
شکل(2-5) مدل عمومی مدیریت دانش 46
شکل(2-6) زیرسیستم های مدیریت دانش 47
شکل(2-7) مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش 49
شکل(2-8) مراحل مدیریت دانش از دیدگاه گوشتاک 53
شکل(2-9) مدل مبتنی بر فرایندهای دانش 54
شکل(2-10) مدل مدیریت دانش فیل پری و الیکاتومی 55
شکل(2-11) مدل ساختاری مدیریت دانش 57
شکل(2-12) مدلKAFRA  58
شکل(2-13) مدل حلزونی نوناکا و تاکه اوچی 59
شکل(2-14) مدل مدیریت دانش میلتون 63 
شکل(2-15) الگوی فرایند مدیریت دانش 65
شکل(2-16) مدل بویست 66
شکل(2-17) مدل دانش بنیادی 67
شکل(2-18) مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کننده های مدیریت 69 
شکل(2-19) مدل هفت سی 71
شکل(2-20) انواع کارآفرینی 81
شکل(2-21) عوامل موثر بر کارآفرینی 91
شکل(2-22) مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن 97 
شکل(2-23) مدل کوراتکو و هاتجس 98 
شکل(2-24) مدل کارآفرینی سازمانی4Eزاویر مندوزا 101 
شکل(2-25) کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ 104 
شکل(2-26) مدل تکاملی کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکارانش 109 
شکل(2-27) مدل کارافرینی سازمانی اکهس و نک 110 
شکل(2-28) مدل کارآفرینی سازمانی تامپسون 111 

 

 


فهرست جداول 
جدول(2-1) نخستین تلاش ها در راستای مدیریت دانش 21 
جدول(2-2) عوامل اصلی موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه محققین 36
جدول(2-3) استراتژی های مدیریت دانش 37
جدول(2-4) چرخه های مدیریت دانش از دیدگاه صاحب نظران 42
جدول(2-5) ابزار استفاده از فرایند دانش 51
جدول (3-1) گویه های مدیریت دانش  129
جدول (3-2) گویه های کارآفرینی سازمانی  129
جدول (3-3) پرسش نامه مدیریت دانش  130 
جدول (3-4) پرسش نامه کارآفرینی سازمانی  130
جدول(3-5) میزان آلفای کرونباخ محاسبه شده برای پرسش نامه 132 
جدول(4-1) فراوانی و درصد فراوانی جنسیت افراد شرکت کننده 136 
جدول(4-2) نتایج مربوط به متغییر سن افراد شرکت کننده 137 
جدول(4-3) نتایج مربوط به متغییر وضعیت تاهل افراد شرکت کننده 138 
جدول(4-4) نتایج مربوط به متغییر مدرک تحصیلی در افراد شرکت کننده 139
جدول(4-5) نتایج مربوط به متغییر رشته تحصیلی در افردا شرکت کننده 140
جدول(4-6) نتایج مربوط به متغییر سابقه خدمت در افراد شرکت کننده 141 
جدول(4-7) شاخص های توصیفی مدیریت دانش و مولفه های آن 142 
جدول(4-8) شاخص های توصیفی کارآفرینی سازمانی و مولفه های آن 143 
جدول(4-9) نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف 145 
جدول(4-10) ارتباط بین خلق دانش با کارافرینی سازمانی 146
جدول(4-11) ارتباط بین ذخیره و نگهداری دانش با کارافرینی سازمانی 146
جدول(4-12) ارتباط بین انتقال دانش با کارآفرینی سازمانی 147
جدول(4-13) ارتباط بین بکارگیری دانش با کارآفرینی سازمانی 148 
جدول(4-14) بررسی مطلوبیت  مدیریت دانش و ابعاد آن 148 
جدول(4-15) بررسی مطلوبیت کارآفرینی سازمانی و ابعاد آن149
جدول(4-16) جدول نتایج ضریب رگرسیون بین کارآفرینی سازمانی و مولفه های مدیریت دانش 151 
جدول(4-17) همبستگی چندگانه بین مدیریت دانش و کارافرینی سازمانی 151

 

 


فهرست نمودارها
4-1- فراوانی جنسیت پاسخگویان  136 
4-2- فراوانی درصد سن افراد پاسخگو 137 
4-3- فراوانی درصد وضعیت تاهل افراد پاسخگو 138 
4-4-  فراوانی درصد وضعیت آخرین مدرک تحصیلی افراد پاسخگو 139
4-5- فراوانی درصد رشته تحصیلی افراد پاسخگو 140
4-6- فراوانی درصد سابقه خدمت افراد پاسخگو 141
4-7- نمودار میانگین مولفه های مدیریت دانش 143 
4-8- نمودار میانگین مولفه های کارآفرینی سازمانی 144


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

هدف از این پژوهش ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی در صنعت بانکداری می باشد که در آن به عوامل مستقیم و غیرمستقیم خواهیم پرداخت


مشخصات فایل
تعداد صفحات132
حجم619 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

مقوله کارآفرینی سازمانی به عنوان یکی از موضوعات مهم همواره در حوزه مدیریت مورد توجه بوده است. به دلیل اهمیت موضوع در این تحقیق تلاش شد تا عوامل مختلفی که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی در صنعت بانکداری تاثیر دارند، مورد بررسی قرار گیرند. این عوامل عبارتند از:

 

انگیزش، مهارت های فردی، حمایت محیطی ادراک شده، پویایی محیطی ادراک شده، نگرش، هنجارهای ذهنی و همچنین کنترل رفتاری ادراک شده.

 

 

برای نشان دادن ارتباط میان متغیرها 7 فرضیه مطرح گردید. نتایج به دست آمده از آزمون مدل علّی تحقیق نشان می دهد که نگرش، هنجارهای ذهنی و همچنین کنترل رفتاری ادراک شده به طور مستقیم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تاثیر دارند. همچنین متغیرهای انگیزش، مهارت های فردی، حمایت محیطی ادراک شده و پویایی محیطی ادراک شده به طور غیر مستقیم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تاثیر می گذارند. علاوه بر این مشخص گردید که متغیرهای انگیزش و مهارت های فردی بر نگرش تاثیر مثبت دارند و از طرف دیگر، متغیرهای حمایت محیطی ادراک شده و پویایی محیطی ادراک شده بر کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر مثبت دارند که این نتایج همسو با نتایج تحقیقات محققان پیشین از جمله فینی و دیگران (2012)، کوئه و دیگران (2012)، فریرا و دیگران (2012) و قنبری نژاد و دیگران (1391) است.

 

 

به طور کلی نتایج این تحقیق نشان می دهد که مدل  به کار گرفته شده در تحقیق حاضر، عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی را به خوبی پیش بینی میکند و به مدیران سازمان ها به ویژه مدیران بانک ها کمک می نماید تا با شناسایی این عوامل به طراحی سیستم ها و استراتژی های مناسب برای تقویت و توسعه فعالیت های نوآورانه و کارآفرینانه در سازمان بپردازند و از این طریق بتوانند مزیت رقابتی کسب نمایند. 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق 
1-1 مقدمه    2
1-2- بیان مسأله    3
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق    6
1-4- اهداف تحقیق    8
1-4-1- هدف اصلی 8
1-4-2 - اهداف فرعی  8 
1-4-3 - هدف کاربردی  8 
1-5- چارچوب نظری    9
1-6- فرضیه های تحقیق    10
1-7- تعریف متغیرها    10
1-7-1- تعریف مفهومی متغیر ها    11
1-7-2- تعریف عملیاتی متغیرها    13
1-8- قلمرو تحقیق    15
1-8-1- قلمرو موضوعی    15
1-8-2- قلمرو مکانی    15
1-8-3- قلمرو زمانی    15

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق 
2-1- مقدمه    17
2-2- کارآفرینی    17
2-3- ویژگی های کارآفرینان    18
2-4- سه موج در کارآفرینی    20
2-5- انواع کارآفرینی    23
2-6- کارآفرینی سازمانی    23
2-7- مدل های کارآفرینی سازمانی    26
2-7-1- مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن    26
2-7-2- مدل کارآفرینی سازمانی اکهلس و نِک    27
2-7-3- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران    28
2-7-4- کارآفرینی سازمانی تامپسون30
2-8- شاخص های مناسب در انتخاب کارآفرینی سازمانی    31
2-9- فرآیند کارآفرینی سازمانی    32
2-10- موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی    34
2-11- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی    37
2-11-1- انگیزش    38
2-11-2- مهارت های فردی    39
2-11-3- حمایت محیطی ادراک شده    40
2-11-4- پویایی محیطی ادراک شده 40
2-11-5- نگرش    41
2-11-6- هنجارهای ذهنی    42
2-11-7- کنترل رفتاری ادراک شده    42
2-12- پیشینه تحقیق    43

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق 
3-1- مقدمه    47
3-2- فرآیند اجرای تحقیق    47
3-3- روش تحقیق    48
3-4- جامعه و نمونه آماری    48
3-5- روش و ابزار جمع آوری داده ها    49
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه    50
3-6-1- روایی    51
3-6-2- پایایی    52
3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها53

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 
4-1- مقدمه    55
4-2- آمار توصیفی    55
4-2-1- توصیف جنسیت پاسخ دهندگان    56
4-2-2- توصیف سن پاسخ دهندگان    57
4-2- 3- توصیف سطح تحصیلات پاسخ دهندگان    58
4-2-4- توصیف متغیر انگیزش    59
4-2-5- توصیف متغیر مهارت های فردی    60
4-2-6- توصیف متغیر حمایت محیطی ادراک شده    61
4-2-7- توصیف متغیر پویایی محیطی ادراک شده    62
4-2-8- توصیف متغیر نگرش    63
4-2-9- توصیف متغیر هنجارهای ذهنی    64
4-2-10- توصیف متغیر کنترل رفتاری ادراک شده    65
4-2-11- توصیف متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی    66
4-3- آزمون نرمال بودن توزیع داده ها    67
4-4- ماتریس همبستگی بین متغیرها 68
4-5- شاخص های برازندگی مدل     69
4-6- آزمون فرضیه های تحقیق    70
4-7- بررسی فرضیه های تحقیق    73

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات 
5-1- مقدمه    76
5-2- نتیجه گیری    76
5-3- پیشنهادات تحقیق    77
5-4- پیشنهاد برای تحقیقات آتی    78
5-5- محدودیت های تحقیق    78

منابع و مآخذ
الف- فارسی    79
 ب- انگلیسی    84

پیوستها و ضمائم 88
چکیده انگلیسی     98

 

 

 


فهرست جداول 
جدول 1-1- تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق     13  
جدول 2-1- جدول پیشینه تحقیق    43
جدول 3-1- صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه     49 
جدول 3-2- متغیرها و شماره سوالات پرسشنامه    50
جدول 3-3- جدول پایایی مربوط به سؤالات پرسشنامه    53 
جدول 4-1-  فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان     56 
جدول 4-2- فراوانی سن پاسخ دهندگان    57
جدول 4-3- فراوانی سطح تحصیلات پاسخ دهندگان     58 
جدول 4-4- جدول توصیفی متغیر انگیزش    59
جدول 4-5-  جدول توصیفی متغیر مهارت های فردی    60
جدول 4-6- جدول توصیفی متغیر حمایت محیطی ادراک شده    61
جدول 4-7 – جدول توصیفی متغیر پویایی محیطی ادراک شده    62
جدول 4-8- جدول توصیفی متغیر نگرش    63
جدول 4-9-  جدول توصیفی متغیر هنجارهای ذهنی    64
جدول 4-10- جدول توصیفی متغیر کنترل رفتاری ادراک شده    65
جدول 4-11 – جدول توصیفی متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی    66
جدول 4-12- نتایج حاصل از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف      67
جدول 4-13- ماتریس همبستگی میان متغیرها    68
جدول 4-14- شاخص های نیکویی برازش مدل    69
جدول 4-15- نتایج آزمون فرضیه های تحقیق    70

 

 

فهرست اشکال
شکل 1-1-  مدل تحقیق      9
شکل 2-1- مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن    27
شکل 2-2- مدل کارآفرینی سازمانی اکهلس و نِک    28
شکل 2-3- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران    30
شکل 2-4- ابعاد مختلف شکل گیری کارآفرینی در سازمان    31
شکل 2-5- فرآیند کارآفرینی سازمانی فرهنگی و صفرزاده    37
شکل 2-6- فرآیند کارآفرینی سازمانی اوکینب    34
شکل 2-7- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی    37

 

 

فهرست نمودارها
نمودار 4-1- نمودار ستونی جنسیت     56
نمودار 4-2- نمودار ستونی سن    57
نمودار 4-3- نمودار ستونی سطح تحصیلات    58
نمودار 4-4- نمودار هیستوگرام متغیر انگیزش    59
نمودار 4-5- نمودار هیستوگرام متغیر مهارت های فردی    60
نمودار 4-6- نمودار هیستوگرام متغیر حمایت محیطی ادراک شده    61
نمودار 4-7- نمودار هیستوگرام متغیر پویایی محیطی ادراک شده    62
نمودار 4-8- نمودار هیستوگرام متغیر نگرش    63
نمودار 4-9- نمودار هیستوگرام متغیر هنجارهای ذهنی    64
نمودار 4-10- نمودار هیستوگرام متغیر کنترل رفتاری ادراک شده    65
نمودار 4-11- نمودار هیستوگرام متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی    66


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات142
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

 
 
 
با تشکر از آقای علی شایسته شجاعی که محتوای پژوهش را در اختیار ما قرار دادن که دیگران نیز استفاده کنند.
 
 
 
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، 214 مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.
 
برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج  از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t  مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss  استفاده شد. 
 
نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد (79/0=r). همچنین بین مولفه های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.
 
 
 
 
کلید واژه:
مدیریت دانش
کارآفرینی
خلق دانش
تسهیم دانش
کاربرد دانش
 
 
 
 
 
مقدمه
در عصر حاضر شتاب تغییرات در علوم و فناوری‌های پیشرفته به قدری فزونی یافته است که بسیاری از متفکرین بر این باورند که شتاب در نوآوری محصولات تولید شده با تکنولوژی سطح بالا و ایجاد دانش و توسعه آن از سرعت یادگیری بشر فراتر رفته است. پس، سازمان متولی حتی اگر تمام راهبردها، زمان و سرمایه انسانی را در اختیار خود را صرف یادگیری نمایند، باز هم ممکن است از عهده رویارویی برنیاید (نوو و چان  ، 2007).
 
امروزه سازمان ها نمی توانند صرفا بر دارایی های مشهودشان مانند تکنولوژی تکیه کنند، خصوصا در بخش های تکنیکی. دارایی های مشهود به طور معمول در دسترس می باشند اما به طور بالقوه باعث مزیت رقابتی نمی شوند، به عبارتی آن ها پیش نیاز اولیه برای انجام تجارت هستند. دانش یک منبع حیاتی و عامل موفقیت در چنین محیط هایی است. دانش در طولانی مدت به عنوان منبع کلیدی برای سازمان ها در نظر گرفته شده است و مدیریت موثر آن هم امری ضروری است (ملادکووا  ، 2012).
 
دنیای امروز، دنیای تغییر اطلاعات و دانش است. به همین سبب، ضروری است که سازمان ها قابلیت های لازم برای فعالیت در این شرایط را احراز نمایند. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان کمک می کند اطلاعات مهم و مفید را یافته، گزینش، سازماندهی و منتشر کند. همچنین مدیریت دانش برای انجام فعالیت هایی چون حل مسئله، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری می باشد. مدیریت دانش می تواند عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به عملکرد هوشمندانه تر بهبود بخشد (واعظی و مسلمی، 1388). مدیریت دانش، یک دیدگاه برنامه‌ریزی شده و ساختارمند برای ایجاد به اشتراک گذاری و ذخیره‌کردن دانش به عنوان یک دارایی سازمانی است که برای ارتقاء توانمندسازی، سرعت و اثربخشی سازمان در ارائه محصولات یا خدمات برای مشتریان در راستای استراتژی کسب ‌وکار می‌باشد (پلیسیس  ، 2008).
 
سازمان هایی که مدیریت دانش را در قابلیت اصلی خود مستقر کرده اند، تفاوت چشمگیری نسبت به سایر سازمان ها دارند از جمله این تغییرات سرعت فرایندها، شناسایی و سازگاری با تغییرات، حفظ و رشد دارایی های فکری و مزیت رقابتی پایدار از طریق خلاقیت مستمر است. بدون تردید دانش مهم ترین منبع سازمان است. بدیهی است چنین منبعی باید محافظت، بهسازی و اداره شود و از هر تکنیک و روشی که رشد بهتر آن را فراهم کند، استفاده شود (درویش، 1388).
 
 از طرفی امروزه با توجه به تحولات روز به روز جامعه و تقاضاهای مداوم برای زندگی بهتر، کارآفرینی و نوآوری در هر زمینه ای ضروری به نظر می رسد. سازمان ها نیاز به کارآفرینی را درک کرده و تفکر و اندیشه های کارآفرینی در ساختارهای اداری نفوذ کرده است، زیرا رشد، پویایی و حتی بقای سازمان های امروزی در گرو به کارگیری کارآفرینی است. این نیاز در پاسخ به شرایط پیچیده و پویای محیطی حاکم بر سازمان های امروزی است که مهم ترین این شرایط عبارت اند از: افزایش سریع تعداد رقبا، توسعه ی فزاینده فناوری های نوین، افزایش انتظارات مشتریان و ... می باشد (کوراتکو و هاجتس  ، ترجمه محرابی، 1383). 
 
دانش، منبعی ضروری و پایدار در عرصه فناوری و کارآفرینی است (نوناکا  ، 1991). باید توجه داشت که جهان کنونی نیازمند پاسخگویی سریع است. سازگاری بی درنگ، نتیجه گیری سریع و بالاتر از همه نیاز رشد فردی، متأثر از دگرگونی هایی است که جهان کنونی نیازمند دانش و خلاقیت است. بسیاری از صاحب نظران و محققان، از دنیای امروزی به عنوان « عصر عدم تداوم » یاد می کنند. عصر عدم تداوم به این معناست که دیگر تجارب و راه حل های گذشته برای مسائل جاری و آینده سازمان کارگشا نیستند و باید به شیوه های دیگر اندیشید و به دنبال راهکارهای جدید سازمانی با ساختارهای نوین بود (خانه کارآفرینان، 1385).
کارآفرینی به فرایندی اطلاق می شود که در آن فرد کارآفرین با شناسایی و بهره وری از فرصت ها، منبعی در خلق و معرفی کالای جدید، شیوه های جدید در سازماندهی و اداره ساختارهای کسب و کار، شیوه های جدید در بازاریابی و شناسایی منشأیی جدید از منابع اولیه دارد (یداللهی فارسی و همکاران، 1390).
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: چارچوب پژوهش 1
1-1-مقدمه 2
1-2-بیان مسأله 3
1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش 5
1-4-اهداف پژوهش 6
1-4-1-هدف کلی 6
1-4-2- اهداف اختصاصی 6
1-5-فرضیه‌های پژوهش 6
1-5-1- فرضیه اصلی 6
1-5-2- فرضیه های اختصاصی 6
1-6-تعریف واژه‌ها و اصطلاحات پژوهش 7
 
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش 8
2-1-مقدمه 9
2-2-مفاهیم پایه مدیریت دانش 9
2-3-تعاریف دانش 11
2-4-انواع دانش 11
2-5-تاریخچه مدیریت دانش 13
2-6-تعاریف مدیریت دانش 13

2-7-تعاریف ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش 15

2-7-1-خلق و کسب دانش 15
2-7-2-تسهیم دانش 16
2-7-3-کاربرد دانش 18
2-7-4-نگهداری و ذخیره دانش 19
2-7-5-فرایند ارزیابی و بازخورد 20

2-8-مدل‌های مدیریت دانش 20

2-8-1-مدل هیسیگ 21
2-8-2-مدل هفت‌سی 22
2-8-3-مدل مرحله‌ای مدیریت دانش لین (2007) 23

2-8-4-مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های  KMC در اثر بخشی مدیریت دانش 23

2-9-اهمیت و ضرورت مدیریت دانش 24
2-10-اهداف مدیریت دانش 24
2-11-مزایای مدیریت دانش 25
2-12-موانع مدیریت دانش 26
2-13-کارآفرینی 27
2-13-1-کارآفرینی چیست؟ 27
2-13-2-کارآفرین کیست؟ 28
2-14-فرایند کارآفرینی 29
2-15-انواع کارآفرینی 31

2-16-اهمیت و نقش کارآفرینی 32

2-17-ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی 33

2-18-مزایای کارآفرینی 34

2-19-انواع مدل های کارآفرینی 34

2-19-1-مدل های محتوایی 35
2-19-2-مدل های فرآیندی 35
2-20-موانع کارآفرینی 37
2-21-پیشینه تحقیق 38
2-21-1-مطالعات داخل کشور 38
2-21-2-مطالعات خارج از کشور 41
 
فصل سوم: روش پژوهش 45
3-1-مقدمه 46
3-2-روش پژوهش 46
3-3-روش گردآوری داده‌ها 46
3-4-جامعه آماری 46
3-5-نمونه آماری 47
3-6-متغیرهای تحقیق 47
3-7-ابزارهای اندازه‌گیری 47
3-8-روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 49
 
 
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها 51
4-1-مقدمه 52
4-2-آمار توصیفی 52
4-3-آمار استنباطی: 55
4-4-تبیین فرضیه های پژوهش 56
4-4-1-فرضیه اصلی: 56
4-4-2-فرضیه های فرعی 56
4-5-یافته های جانبی: 61
 
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 64
5-1-مقدمه 65
5-2-توصیف دادهها 65
5-3-بحث و نتیجه گیری 65
5-4-نتایج تحلیل رگرسیون 71
5-5-محدودیت های پژوهش 71
5-6-پیشنهادها: 71
5-6-1-پیشنهادهای مبتنی بر پژوهش 71
5-6-2-پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی 72
منابع 73
منابع فارسی 74
پیوست ها 86
 
فهرست جدول ها
جدول 2-1: گاه شمار مدیریت دانش (حسن‌زاده، 1386) 13
جدول 2-2: تعاریف مختلف مدیریت دانش 15
جدول 3-1: پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون 48
جدول 3-2: طیف 5 گزینه ای لیکرت 48
جدول 3-3: تفسیر نتایج پرسشنامه میزان کارآفرینی 49
جدول 4-1: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر جنسیت 52
جدول 4-2: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سطح تحصیلات 53
جدول 4-3: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سابقه خدمت 54
جدول4-4:  میانگین وانحراف استاندارد متغیر های پژوهش 55
جدول 4-5: آزمون کالموگروف اسمیرنف برای نرمال بودن متغیر های پژوهش 55
جدول 4-6: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 56
جدول 4-7: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه خلق دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی 56
جدول 4-8: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه تسهیم  دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 57
جدول 4-9: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه کاربرد دانش و  میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 57
جدول 4-10: نتایج آزمون تی مستقل برای بررسی تفاوت بین مردان و زنان در میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 58
جدول 4-11: نتایج آزمون F لوین برای بررسی مفروضۀ همگنی واریانس ها در متغیر میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با  سطح تحصیلات مختلف 59
جدول 4-12: نتایچ تحلیل واریانس یک راهه برای بررسی تفاوت بین مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سطح تحصیلات مختلف در میزان کارآفرینی 59
جدول 4-13: نتایج آزمون توکی بر ای مقایسۀ میانگینهای مدیران با سطح تحصیلات مختلف در میزان کارآفرینی 59
جدول 4-14: نتایج آزمون F لوین برای بررسی مفروضه همگنی واریانسها در متغیر میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سوابق خدمت مختلف 60
جدول 4-15: نتایچ تحلیل واریانس یک راهه برای بررسی تفاوت بین مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سوابق خدمت مختلف در میزان کارآفرینی 60
جدول 4-16: آمارههای قدرت تحمل و عامل تورم واریانس برای بررسی مفروضه هم خطی چندگانه بین متغیرهای مستقل پژوهش 61
جدول4-17: تجزیه وتحلیل واریانس برای نشان دادن معنی داری پیش بینی میزان کارآفرینی  از طریق مولفه های مدیریت دانش 62
جدول 4-18: تحلیل رگرسیون چندگانه همزمان  برای پیش بینی میزان کارآفرینی مدیران از طریق مولفههای مدیریت دانش 62
جدول 4-19: ضریب همبستگی وتبیین چند متغیره برای پیش بینی متغیر میزان کارآفرینی از طریق مولفههای مدیریت دانش 63
 
فهرست نمودارها
نمودار 4-1: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر جنسیت 52
نمودار 4-2: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سطح تحصیلات 53
نمودار 4-3: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس سابقۀ خدمت 54
 
فهرست شکل ها
شکل 2-1: هرم سلسه مراتبی دانش (فایرستون و مک. ال روی، ترجمه جعفرنژاد و سفیری، 1387) 10
شکل 2-2: مدل هیسیگ (2000) 22
شکل 2-3: مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های KMC در اثربخشی مدیریت دانش 23
شکل 2-4: انتقال دانش کسب‌ و ‌کار مزیت رقابتی 26
شکل2-5:  فرایند کارآفرینی 30
شکل 2-6: عناصر اصلی در ایجاد یک شرکت نوپا 36
شکل2-7: مدل اردیل 41
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات142
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیتربیت بدنی و علوم ورزشی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی

ارتباط بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران

 
 
 
 
 
 
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، 214 مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.
 
برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج  از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t  مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss  استفاده شد. 
 
نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد (79/0=r). همچنین بین مولفه های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.
 
 
 
 
کلید واژه:
مدیریت دانش
کارآفرینی
خلق دانش
تسهیم دانش
کاربرد دانش
 
 
 
 
 
مقدمه
در عصر حاضر شتاب تغییرات در علوم و فناوری‌های پیشرفته به قدری فزونی یافته است که بسیاری از متفکرین بر این باورند که شتاب در نوآوری محصولات تولید شده با تکنولوژی سطح بالا و ایجاد دانش و توسعه آن از سرعت یادگیری بشر فراتر رفته است. پس، سازمان متولی حتی اگر تمام راهبردها، زمان و سرمایه انسانی را در اختیار خود را صرف یادگیری نمایند، باز هم ممکن است از عهده رویارویی برنیاید (نوو و چان  ، 2007).
 
امروزه سازمان ها نمی توانند صرفا بر دارایی های مشهودشان مانند تکنولوژی تکیه کنند، خصوصا در بخش های تکنیکی. دارایی های مشهود به طور معمول در دسترس می باشند اما به طور بالقوه باعث مزیت رقابتی نمی شوند، به عبارتی آن ها پیش نیاز اولیه برای انجام تجارت هستند. دانش یک منبع حیاتی و عامل موفقیت در چنین محیط هایی است. دانش در طولانی مدت به عنوان منبع کلیدی برای سازمان ها در نظر گرفته شده است و مدیریت موثر آن هم امری ضروری است (ملادکووا  ، 2012).
 
دنیای امروز، دنیای تغییر اطلاعات و دانش است. به همین سبب، ضروری است که سازمان ها قابلیت های لازم برای فعالیت در این شرایط را احراز نمایند. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان کمک می کند اطلاعات مهم و مفید را یافته، گزینش، سازماندهی و منتشر کند. همچنین مدیریت دانش برای انجام فعالیت هایی چون حل مسئله، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری می باشد. مدیریت دانش می تواند عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به عملکرد هوشمندانه تر بهبود بخشد (واعظی و مسلمی، 1388). مدیریت دانش، یک دیدگاه برنامه‌ریزی شده و ساختارمند برای ایجاد به اشتراک گذاری و ذخیره‌کردن دانش به عنوان یک دارایی سازمانی است که برای ارتقاء توانمندسازی، سرعت و اثربخشی سازمان در ارائه محصولات یا خدمات برای مشتریان در راستای استراتژی کسب ‌وکار می‌باشد (پلیسیس  ، 2008).
 
سازمان هایی که مدیریت دانش را در قابلیت اصلی خود مستقر کرده اند، تفاوت چشمگیری نسبت به سایر سازمان ها دارند از جمله این تغییرات سرعت فرایندها، شناسایی و سازگاری با تغییرات، حفظ و رشد دارایی های فکری و مزیت رقابتی پایدار از طریق خلاقیت مستمر است. بدون تردید دانش مهم ترین منبع سازمان است. بدیهی است چنین منبعی باید محافظت، بهسازی و اداره شود و از هر تکنیک و روشی که رشد بهتر آن را فراهم کند، استفاده شود (درویش، 1388).
 
 از طرفی امروزه با توجه به تحولات روز به روز جامعه و تقاضاهای مداوم برای زندگی بهتر، کارآفرینی و نوآوری در هر زمینه ای ضروری به نظر می رسد. سازمان ها نیاز به کارآفرینی را درک کرده و تفکر و اندیشه های کارآفرینی در ساختارهای اداری نفوذ کرده است، زیرا رشد، پویایی و حتی بقای سازمان های امروزی در گرو به کارگیری کارآفرینی است. این نیاز در پاسخ به شرایط پیچیده و پویای محیطی حاکم بر سازمان های امروزی است که مهم ترین این شرایط عبارت اند از: افزایش سریع تعداد رقبا، توسعه ی فزاینده فناوری های نوین، افزایش انتظارات مشتریان و ... می باشد (کوراتکو و هاجتس  ، ترجمه محرابی، 1383). 
 
دانش، منبعی ضروری و پایدار در عرصه فناوری و کارآفرینی است (نوناکا  ، 1991). باید توجه داشت که جهان کنونی نیازمند پاسخگویی سریع است. سازگاری بی درنگ، نتیجه گیری سریع و بالاتر از همه نیاز رشد فردی، متأثر از دگرگونی هایی است که جهان کنونی نیازمند دانش و خلاقیت است. بسیاری از صاحب نظران و محققان، از دنیای امروزی به عنوان « عصر عدم تداوم » یاد می کنند. عصر عدم تداوم به این معناست که دیگر تجارب و راه حل های گذشته برای مسائل جاری و آینده سازمان کارگشا نیستند و باید به شیوه های دیگر اندیشید و به دنبال راهکارهای جدید سازمانی با ساختارهای نوین بود (خانه کارآفرینان، 1385).
کارآفرینی به فرایندی اطلاق می شود که در آن فرد کارآفرین با شناسایی و بهره وری از فرصت ها، منبعی در خلق و معرفی کالای جدید، شیوه های جدید در سازماندهی و اداره ساختارهای کسب و کار، شیوه های جدید در بازاریابی و شناسایی منشأیی جدید از منابع اولیه دارد (یداللهی فارسی و همکاران، 1390).
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: چارچوب پژوهش 1
1-1-مقدمه 2
1-2-بیان مسأله 3
1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش 5
1-4-اهداف پژوهش 6
1-4-1-هدف کلی 6
1-4-2- اهداف اختصاصی 6
1-5-فرضیه‌های پژوهش 6
1-5-1- فرضیه اصلی 6
1-5-2- فرضیه های اختصاصی 6
1-6-تعریف واژه‌ها و اصطلاحات پژوهش 7
 
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش 8
2-1-مقدمه 9
2-2-مفاهیم پایه مدیریت دانش 9
2-3-تعاریف دانش 11
2-4-انواع دانش 11
2-5-تاریخچه مدیریت دانش 13
2-6-تعاریف مدیریت دانش 13

2-7-تعاریف ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش 15

2-7-1-خلق و کسب دانش 15
2-7-2-تسهیم دانش 16
2-7-3-کاربرد دانش 18
2-7-4-نگهداری و ذخیره دانش 19
2-7-5-فرایند ارزیابی و بازخورد 20

2-8-مدل‌های مدیریت دانش 20

2-8-1-مدل هیسیگ 21
2-8-2-مدل هفت‌سی 22
2-8-3-مدل مرحله‌ای مدیریت دانش لین (2007) 23

2-8-4-مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های  KMC در اثر بخشی مدیریت دانش 23

2-9-اهمیت و ضرورت مدیریت دانش 24
2-10-اهداف مدیریت دانش 24
2-11-مزایای مدیریت دانش 25
2-12-موانع مدیریت دانش 26
2-13-کارآفرینی 27
2-13-1-کارآفرینی چیست؟ 27
2-13-2-کارآفرین کیست؟ 28
2-14-فرایند کارآفرینی 29
2-15-انواع کارآفرینی 31

2-16-اهمیت و نقش کارآفرینی 32

2-17-ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی 33

2-18-مزایای کارآفرینی 34

2-19-انواع مدل های کارآفرینی 34

2-19-1-مدل های محتوایی 35
2-19-2-مدل های فرآیندی 35
2-20-موانع کارآفرینی 37
2-21-پیشینه تحقیق 38
2-21-1-مطالعات داخل کشور 38
2-21-2-مطالعات خارج از کشور 41
 
فصل سوم: روش پژوهش 45
3-1-مقدمه 46
3-2-روش پژوهش 46
3-3-روش گردآوری داده‌ها 46
3-4-جامعه آماری 46
3-5-نمونه آماری 47
3-6-متغیرهای تحقیق 47
3-7-ابزارهای اندازه‌گیری 47
3-8-روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 49
 
 
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها 51
4-1-مقدمه 52
4-2-آمار توصیفی 52
4-3-آمار استنباطی: 55
4-4-تبیین فرضیه های پژوهش 56
4-4-1-فرضیه اصلی: 56
4-4-2-فرضیه های فرعی 56
4-5-یافته های جانبی: 61
 
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 64
5-1-مقدمه 65
5-2-توصیف دادهها 65
5-3-بحث و نتیجه گیری 65
5-4-نتایج تحلیل رگرسیون 71
5-5-محدودیت های پژوهش 71
5-6-پیشنهادها: 71
5-6-1-پیشنهادهای مبتنی بر پژوهش 71
5-6-2-پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی 72
منابع 73
منابع فارسی 74
پیوست ها 86
 
فهرست جدول ها
جدول 2-1: گاه شمار مدیریت دانش (حسن‌زاده، 1386) 13
جدول 2-2: تعاریف مختلف مدیریت دانش 15
جدول 3-1: پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون 48
جدول 3-2: طیف 5 گزینه ای لیکرت 48
جدول 3-3: تفسیر نتایج پرسشنامه میزان کارآفرینی 49
جدول 4-1: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر جنسیت 52
جدول 4-2: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سطح تحصیلات 53
جدول 4-3: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سابقه خدمت 54
جدول4-4:  میانگین وانحراف استاندارد متغیر های پژوهش 55
جدول 4-5: آزمون کالموگروف اسمیرنف برای نرمال بودن متغیر های پژوهش 55
جدول 4-6: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 56
جدول 4-7: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه خلق دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی 56
جدول 4-8: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه تسهیم  دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 57
جدول 4-9: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه کاربرد دانش و  میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 57
جدول 4-10: نتایج آزمون تی مستقل برای بررسی تفاوت بین مردان و زنان در میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 58
جدول 4-11: نتایج آزمون F لوین برای بررسی مفروضۀ همگنی واریانس ها در متغیر میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با  سطح تحصیلات مختلف 59
جدول 4-12: نتایچ تحلیل واریانس یک راهه برای بررسی تفاوت بین مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سطح تحصیلات مختلف در میزان کارآفرینی 59
جدول 4-13: نتایج آزمون توکی بر ای مقایسۀ میانگینهای مدیران با سطح تحصیلات مختلف در میزان کارآفرینی 59
جدول 4-14: نتایج آزمون F لوین برای بررسی مفروضه همگنی واریانسها در متغیر میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سوابق خدمت مختلف 60
جدول 4-15: نتایچ تحلیل واریانس یک راهه برای بررسی تفاوت بین مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سوابق خدمت مختلف در میزان کارآفرینی 60
جدول 4-16: آمارههای قدرت تحمل و عامل تورم واریانس برای بررسی مفروضه هم خطی چندگانه بین متغیرهای مستقل پژوهش 61
جدول4-17: تجزیه وتحلیل واریانس برای نشان دادن معنی داری پیش بینی میزان کارآفرینی  از طریق مولفه های مدیریت دانش 62
جدول 4-18: تحلیل رگرسیون چندگانه همزمان  برای پیش بینی میزان کارآفرینی مدیران از طریق مولفههای مدیریت دانش 62
جدول 4-19: ضریب همبستگی وتبیین چند متغیره برای پیش بینی متغیر میزان کارآفرینی از طریق مولفههای مدیریت دانش 63
 
فهرست نمودارها
نمودار 4-1: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر جنسیت 52
نمودار 4-2: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سطح تحصیلات 53
نمودار 4-3: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس سابقۀ خدمت 54
 
فهرست شکل ها
شکل 2-1: هرم سلسه مراتبی دانش (فایرستون و مک. ال روی، ترجمه جعفرنژاد و سفیری، 1387) 10
شکل 2-2: مدل هیسیگ (2000) 22
شکل 2-3: مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های KMC در اثربخشی مدیریت دانش 23
شکل 2-4: انتقال دانش کسب‌ و ‌کار مزیت رقابتی 26
شکل2-5:  فرایند کارآفرینی 30
شکل 2-6: عناصر اصلی در ایجاد یک شرکت نوپا 36
شکل2-7: مدل اردیل 41
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

هدف از این پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات241
حجم1268 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

هدف از این پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو می باشد.اساسی ترین مشخصه سازمان های هوشمند قرن21، تاکید بر دانش و اطلاعات است. مدیریت دانش می تواند چتری برای گستره ی راه کارهای مورد استفاده جهت اداره دانش نیروی کار سازمان در نظر گرفته شود2009)،Hislop). اخیرا دانش به عنوان دارایی اولیه سازمان ها فرض می شود (2005،Sewell). مدیریت دانش، ابزاری مدیریتی و فرایند ایجاد ارزش از دارایی های نامرئی سازمان است. از اوایل دهه نود مدیریت دانش به عنوان روش نوین مدیریتی، بحث داغ متون مدیریت و دیگر حوزه های وابسته بود.

 

 

 

 

این روش، در واقع تکامل دیگر روش های مدیریتی است، نه چیزی که ناگهان کشف شده باشد و بتواند طی6ماه در سازمان پیاده شود. سازمان های موفق دریافته اند که دانش مهم ترین دارایی آنهاست و برخی اصول اساسی مدیریت دانش در کارکنان و سازمان وجود دارد و آنان  به مدیریت دانش به عنوان عامل کلیدی موفقیت در سازمان می نگرند. به  همین دلیل، سرمایه گذاری های هنگفتی  برای بکارگیری این نوع مدیریت هزینه کرده اند. مدیریت دانش متشکل از دامنه ای از استراتژی ها و رویه هاست که در یک سازمان برای رسیدن  به اهداف آن با استفاده بهینه از دانش و یا توانایی یک سازمان در استفاده از سرمایه معنوی و دانش دسته جمعی به منظور دستیابی به اهداف خود از طریق فرایندی شامل تولید دانش، بهره گیری دانش و استفاده از آن به کمک فناوری است.داده منتقل می شود، اطلاعات تسهیم می شود، اما دانش صنعتی از افراد و جوامع است که به سادگی قابل انتقال نیست.

 

 

 

 

 

توبیاس(2000) عنوان می کند که دو دارایی بزرگ وجود دارد که سازمان ها صاحب آن هستند. یکی افرادی که در آن سازمان کار می کنند و دیگری دانشی که در ذهن کارکنان سازمان است. بنابراین دانش را باید خلق، ذخیره و به کار برد که این وظیفه مدیریت دانش است. مدیریت دانش ابزار مهمی است که سازمان ها از طریق آن بهتر می توانند دانش و اطلاعات را مدیریت کنند. در قرن21سازمان ها ذاتا، رقابتی، ثابت قدم و پیشگام می باشند. 

 

 

 

 

 

ایجاد مزیت رقابتی استراتژیک نیازمند نوع جدیدی از سازمان ها می باشد که قابلیت ایجاد دانش برای حداکثر سازی رقابت و موفقیت استراتژیک را داشته باشند. سازمان ها باید برای ایجاد و کنترل دانش دارای ساز وکار هایی باشند. در شرایط کنونی یکی از عواملی که سبب دگرگونی چهره اقتصادی، اجتماعی و صنعتی یک کشور می شود فعالیت های کارآفرینانه برخورداری از روحیه کارآفرینی و در نهایت کارآفرینی انسان است. از نظر تیمونز(1990) کارآفرینی، ایجاد یک چیز ارزشمند از هیچ و کارآفرین کسی است که دارای قدرت درک بالا و توانایی یافتن فرصت هاست و می تواند از طریق پرورش اندیشه  و ایده خود و تبدیل آن به محصول یا خدمتی جدید، اقدام به ارزش آفرینی از هیچ نماید. باید پذیرفت که عصر تسلط روحیه کارآفرینی فرا رسیده است. در بازارهای پر رقابت جهانی سرمایه داری بزرگ کلاسیک به مرور قدرت خود را از دست خواهند داد و صرفا کسانی در عرصه های بین المللی به حیات اقتصادی- اجتماعی ادامه خواهند داد که روحیه کارآفرینی داشته باشند. از این رو در این عرصه نوین رقابتی جامعه ای پیشتاز است که از دانش آموختگانی برخوردار باشند که بتوانند با خلاقیت و پویایی منابع تولید را گردآوری کنندو با کوشش های خلاقانه خود به کسب و کار بپردازند و کارآفرین باشند(هزار جریبی،1382) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1-    مقدمه           2
1-2-    بیان مساله تحقیق           4
1-3-    اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق          5 
1-4-    هدفهای تحقیق           7   
1-5-    چارچوب نظری تحقیق           7 
1-6-    مدل تحقیق           12  
1-7-    سوالات یا فرضیه های تحقیق         13   
1-8-    روش تحقیق            13 
1-8-1-    جامعه آماری و حجم آن           13  
1-8-2-    برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری       13
1-9-    روش گردآوری اطلاعات          14 
1-10-    روش تجزیه و تحلیل اطلاعات        14   
1-11-    متغییرها و واژه های کلیدی         14   

 

 


فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول:مدیریت دانش
2-1- مقدمه            18                
2-1-1- تاریخچه مدیریت دانش          20
2-1-2- دانش: تعاریف و دسته بندی ها          22
2-2-2-1- تعریف دانش          23
2-2-2-2- دسته بندی دانش           23
2-1-3- انواع دانش            25
2-1-3-1- تقسیم بندی ارسطو          25
2-1-3-2- دانش ضمنی و دانش صریح          25
2-1-3-3- دانش شخصی و دانش سازمانی         26
2-1-3-4- انواع دانش بر مبنای کارکرد          27
2-1-3-5- تقسیم بندی مک لوپ          28
2-1-3-6- دانش رسمی و دانش سازمانی         29
2-1-4- تعریف مدیریت دانش           30 
2-1-4-1- دلایل اهمیت به کارگیری مدیریت دانش        33  

2-1-4-2- عوامل اصلی موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه محققین      36

2-5-1- استراتژی های مدیریت دانش        37 
2-1-6- چرخه مدیریت دانش           38 
2-1-6-1- چرخه مدیریت دانش مک الوری        39 
2-1-6-2- چرخه مدیریت دانش بیوکویتز و ویلیامز        40 
2-1-6-3- چرخه مدیریت دانش یکپارچه داکلر       41 
2-1-7- راهبردهای مدیریت دانش          42
2-1-7-1- راهبردهای ساختاری          42
2-1-7-2- راهبردهای فرهنگی          43
2-1-7-3- راهبردهای فناوری           45 
2-1-8- مدل های مدیریت دانش         46
2-1-8-1- مدل عمومی دانش           46 
2-1-8-2- مدل سوناسی و سوری         47
2-1-8-3- مدل بک من          48 
2-1-8-4- مدل پایه های ساختمان دانش          48
2-1-8-5- مدل مک الروی         51 
2-1-8-6- مدل پیتر گوشتاک           52
2-1-8-7- مدل استیو هالس           53 
2-1-8-8- مدل شش بعدی مدیریت دانش        55 
2-1-8-9- مدل کلی سختار نظام های مدیریت دانش       56
2-1-8-10- مدل کافرا          57
2-1-8-11- مدل نوناکا و تاکه اوچی        58 
2-1-8-12- مدل هیستینگ         61
2-1-8-13- مدل مدیریت دانش میلتون          61
2-1-8-14- الگوی بوکویتز و ویلیامز        64 
2-1-8-15- مدل بویست         65
2-1-8-16- مدل مدیریت دانش بنیادی در سازمان        66
2-1-8-17- مدل ادل و گریسون         68
2-1-8-18- مدل هفت سی         71

بخش دوم:کارآفرینی سازمانی
2-2- کارآفرینی سازمانی          72
2-2-1- مفهوم و تعاریف کارآفرینی         72
2-2-2- تاریخچه کارآفرینی         74
2-2-3- تعریف کارآفرین          75
2-2-3-1- صفات و ویژگی های کارآفرینان        76
2-2-4- انواع کارآفرینی          79
2-2-4-1- کارآفرینی فردی         80
2-2-4-2- کارآفرینی درون سازمانی        80
2-2-4-3- کارآفرینی سازمانی           80
2-2-4-4- کارآفرینی شرکتی           81 
2-2-4-5- کارآفرینی اداری         82      
2-2-4-6- کارآفرینی از راه دور          82
2-2-4-7- کارآفرینی فرصت گرایانه        82 
2-2-4-8- کارآفرینی اطلاعاتی          83 
2-2-4-9- کارآفرینی دولتی         83 
2-2-4-10- کارآفرینی اکتسابی          83 
2-2-5- تعریف کارآفرینی سازمانی         83
2-2-5-1- ویژگی های کارآفرینان سازمانی         86

2-2-5-2- عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی        88  

2-2-5-2-1- عوامل زمینه ای موثر بر کارآفرینی سازمانی       89

2-2-5-2-2- عوامل ساختاری موثر بر رفتار کارآفرینی سازمانی       89

2-2-5-3- ویژگی های سازمان های کارآفرین        91
2-2-5-3-1- ابعاد ساختاری           91
2-2-5-3-2- ابعاد محتوایی         94
2-2-5-4-  موانع و محدودیت های کارآفرینی در سازمان      95

2-2-6- الگوهای کارآفرینی در سازمان          96

2-2-6-1- الگوی کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن       96
2-2-6-2- مدل ترغیب کارافرینی کوراتکو و هاجتس        97 
2-2-6-3- مدل کارآفرینی سازمانی فرای          99
2-2-6-4- مدل4E             100
2-2-6-5- مدل کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ       101 
2-2-6-6- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکارانش      107
2-2-6-7- مدل کارآفرینی اکهس و نک          109 
2-2-6-8- مدل کارآفرینی سازمانی تامپسون        110


بخش سوم:2-3- ارتباط مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی         112 


بخش چهارم:2-4- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور        113
2-4-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور       113
2-4-2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور        116 


بخش پنجم:2-5- معرفی قلمرو تحقیق         119 

 

 

 


فصل سوم: روش شناسی پژوهش
مقدمه          126
3-1- نوع و روش پژوهش        126
3-2- جامعه آماری مورد بررسی          127
3-2-1- جامعه آماری         127
3-2-2- نمونه آماری          127
3-2-3- واحد تحلیل          128
3-3- شیوه و روش نمونه گیری         128
3-4- روش و ابزار گردآوری اطلاعات         128
-4-1- ساختار پرسش نامه مدیریت دانش        129
3-4-2- ساختار پرسش نامه کارافرینی سازمانی      130
3-5- روایی و پایایی پژوهش          131
3-5-1- روایی پرسش نامه        131
3-5-2- پایایی پرسش نامه        131
3-6- روش های جمع آوری اطلاعات       132
3-7- روش های آماری         133

 

 

 

فصل4: یافته های تحقیق
4-1- مقدمه           135
4-2-  تحلیل های آمار توصیفی اطلاعات جمعیت شناختی     135
4-2-1- جنسیت          135
4-2-2- سن           136 
4-2-3- وضعیت تاهل          138 
4-2-4- مدرک تحصیلی          138 
4-2-5- رشته تحصیلی          139
4-2-6- سابقه خدمت           141
4-3- شاخص های توصیفی متغییرهای پژوهش      142

4-3-1- مدیریت دانش و مولفه های آن       142

4-3-2- کارآفرینی سازمانی و مولفه های آن        143

4-4- آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها       144 
4-4-1- بررسی فرض نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف    144 
4-4-2- تحلیل رگرسیون ابعاد مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی     151

 

 


فصل5: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه           153
5-2- نتایج پژوهش           153
5-2-1- بحث در رابطه با نتایج به دست آمده از پیشینه پژوهش      153
5-2-2- بحث در رابطه با نتایج بدست آمده از تحلیل توصیفی      154
5-2-3- بحث در رابطه با نتایج به دست آمده از فرضیه های پژوهش    155
5-2-3-1- نتایج استنباطی پژوهش        155
5-3- پیشنهادات         157
5-3-1- پیشنهادات کاربردی        157
5-3-2- پیشنهادها برای فرضیات فرعی پژوهش      148
5-3-3- پیشنهادات پژوهشی          150 
5-4- محدودیت های پژوهش          151

 


منابع و ماخذ           

پیوست1: پرسش نامه

 

 

 

 

فهرست شکل ها
شکل(1-1) مدل تحقیق          12 
شکل(2-1) انواع دانش           28 
شکل(2-2) فرایندهای اصلی در چرخه مدیریت دانش       39
شکل(2-3) چرخه مدیریت دانش بوکویتز و ویلیامز        40
شکل(2-4) چرخه مدیریت دانش یکپارچه         41
شکل(2-5) مدل عمومی مدیریت دانش       46
شکل(2-6) زیرسیستم های مدیریت دانش         47
شکل(2-7) مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش        49
شکل(2-8) مراحل مدیریت دانش از دیدگاه گوشتاک       53
شکل(2-9) مدل مبتنی بر فرایندهای دانش         54
شکل(2-10) مدل مدیریت دانش فیل پری و الیکاتومی       55
شکل(2-11) مدل ساختاری مدیریت دانش         57
شکل(2-12) مدلKAFRA         58
شکل(2-13) مدل حلزونی نوناکا و تاکه اوچی       59
شکل(2-14) مدل مدیریت دانش میلتون       63 
شکل(2-15) الگوی فرایند مدیریت دانش         65
شکل(2-16) مدل بویست         66
شکل(2-17) مدل دانش بنیادی          67
شکل(2-18) مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کننده های مدیریت      69 
شکل(2-19) مدل هفت سی         71
شکل(2-20) انواع کارآفرینی        81
شکل(2-21) عوامل موثر بر کارآفرینی       91
شکل(2-22) مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن       97 
شکل(2-23) مدل کوراتکو و هاتجس        98 
شکل(2-24) مدل کارآفرینی سازمانی4Eزاویر مندوزا       101 
شکل(2-25) کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ        104 
شکل(2-26) مدل تکاملی کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکارانش     109 
شکل(2-27) مدل کارافرینی سازمانی اکهس و نک      110 
شکل(2-28) مدل کارآفرینی سازمانی تامپسون       111 

 

 

 


فهرست جداول 
جدول(2-1) نخستین تلاش ها در راستای مدیریت دانش      21 
جدول(2-2) عوامل اصلی موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه محققین     36
جدول(2-3) استراتژی های مدیریت دانش         37
جدول(2-4) چرخه های مدیریت دانش از دیدگاه صاحب نظران      42
جدول(2-5) ابزار استفاده از فرایند دانش       51
جدول (3-1) گویه های مدیریت دانش        129
جدول (3-2) گویه های کارآفرینی سازمانی         129
جدول (3-3) پرسش نامه مدیریت دانش       130 
جدول (3-4) پرسش نامه کارآفرینی سازمانی        130
جدول(3-5) میزان آلفای کرونباخ محاسبه شده برای پرسش نامه      132 
جدول(4-1) فراوانی و درصد فراوانی جنسیت افراد شرکت کننده      136 
جدول(4-2) نتایج مربوط به متغییر سن افراد شرکت کننده      137 
جدول(4-3) نتایج مربوط به متغییر وضعیت تاهل افراد شرکت کننده     138 
جدول(4-4) نتایج مربوط به متغییر مدرک تحصیلی در افراد شرکت کننده      139
جدول(4-5) نتایج مربوط به متغییر رشته تحصیلی در افردا شرکت کننده      140
جدول(4-6) نتایج مربوط به متغییر سابقه خدمت در افراد شرکت کننده      141 
جدول(4-7) شاخص های توصیفی مدیریت دانش و مولفه های آن    142 
جدول(4-8) شاخص های توصیفی کارآفرینی سازمانی و مولفه های آن      143 
جدول(4-9) نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف      145 
جدول(4-10) ارتباط بین خلق دانش با کارافرینی سازمانی     146
جدول(4-11) ارتباط بین ذخیره و نگهداری دانش با کارافرینی سازمانی      146
جدول(4-12) ارتباط بین انتقال دانش با کارآفرینی سازمانی     147
جدول(4-13) ارتباط بین بکارگیری دانش با کارآفرینی سازمانی      148 
جدول(4-14) بررسی مطلوبیت  مدیریت دانش و ابعاد آن     148 
جدول(4-15) بررسی مطلوبیت کارآفرینی سازمانی و ابعاد آن      149
جدول(4-16) جدول نتایج ضریب رگرسیون بین کارآفرینی سازمانی و مولفه های مدیریت دانش  151 
جدول(4-17) همبستگی چندگانه بین مدیریت دانش و کارافرینی سازمانی     151

 

 

 


فهرست نمودارها
4-1- فراوانی جنسیت پاسخگویان         136 
4-2- فراوانی درصد سن افراد پاسخگو       137 
4-3- فراوانی درصد وضعیت تاهل افراد پاسخگو      138 
4-4-  فراوانی درصد وضعیت آخرین مدرک تحصیلی افراد پاسخگو    139
4-5- فراوانی درصد رشته تحصیلی افراد پاسخگو        140
4-6- فراوانی درصد سابقه خدمت افراد پاسخگو      141
4-7- نمودار میانگین مولفه های مدیریت دانش       143 
4-8- نمودار میانگین مولفه های کارآفرینی سازمانی        144


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود